Tuesday, July 10, 2007



azerbaycanin qezvin ostani, takistan sheheri, aqcha kendinde dash qalaq edilen bu shexs uchun azerbaycan insan haqlari dernekleri e'tiraz etmelidirler.

نروژ سفير ايران را در اعتراض به سنگسار انسانها فراخواند

سه شنبه,۱۹ تیر ۱۳۸۶
خبرگزاري فارس: وزارت امور خارجه نروژ اعلام كرد اين كشور سفير ايران را بخاطر اداي توضيح درباره سنگسار يكي از اتباع ايران به اين وزارتخانه فراخوانده است. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آلمان از اسلو، اعضاي گروه مبارزه با سنگسار در ايران به نقل از منابع خود گفتند كه فردي به نام “جعفر كياني” روز پنجشنبه در تاكستان بخاطر ارتكاب زناي محصنه سنگسار شده است. بنابراين گزارش، “فرجي راد” سفير ايران در نروژ اين گزارش را نه تاييد و نه رد كرده و اعلام كرد، مسئله را بررسي خواهد كرد. “ليو استابولت” وزير امور خارجه نروژ در اين ديدار بر انتقاد اسلو درباره مجازات مرگ و سنگسار تاكيد كرد و مسئله فعالان حقوق زنان را با سفير ايران در ميان گذاشت. پيش از اين نيز “اوله كريستيان هولته” سفير اين كشور در تهران از احتمال شكايت جمعي سفارتخانه‌هاي غربي از ايران در صورت صحت گزارش‌ها خبر داده بود.

-------------------------
اعتراض سازمان ملل به سنگسار یک مرد در ایران

• دفتر کمیسر عالی سازمان ملل در حقوق بشر، روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای نسبت به گزارش تایید سنگسار جعفر کیانی در تاکستان ابراز نگرانی کرد. جعفر کیانی به همراه مکرمه ابراهیمی بیش از ۱۱ سال است که به اتهام زنای محصنه در زندان‌اند. در ۲۱ ژوئن سال جاری، حکم سنگسار این دو رسما تایید شد اما اجرای این حکم متوقف ماند. روز سه شنبه مقامات قضایی سنگسار جعفر کیانی را تایید کردند ...

سه‌شنبه ۱۹ تير ۱٣٨۶ - ۱۰ ژوئيه ۲۰۰۷

سایت میدان: دفتر کمیسر عالی سازمان ملل در حقوق بشر، امروز با انتشار بیانیه‌ای نسبت به گزارش تایید سنگسار جعفر کیانی در تاکستان ابراز نگرانی کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

لوییز لوییز آربور، کمیسر عالی سازمان ملل در حقوق بشر، نسبت به گزارش تایید سنگسار یک مرد ایرانی در پنجم ژوییه در تاکستان، استان قزوین در جمهوری اسلامی ایران، به طور جدی ابراز نگرانی کرد.
پیش از این گزارش شده بود جعفر کیانی به همراه مکرمه ابراهیمی بیش از ۱۱ سال است که به اتهام زنای محصنه در زندان‌اند. در ۲۱ ژوئن سال جاری، حکم سنگسار این دو رسما تایید شد اما اجرای این حکم متوقف ماند.
لوییز آربور گفت: «من از این‌که علی‌رغم آن‌که دولت ایران اجرای سنگسار را به تعویق انداخته بود باز هم این حکم اجرا شد بی‌نهایت نگرانم. سنگسار نقض آشکار حقوق بین‌المللی‌ست. حقوق بین‌المللی مجازات اعدام را فقط برای جنایات بسیار خشونت‌آمیز و خطرناک محدود کرده است. من موکدا از مقامات ایران می‌خواهم نسبت به سنگسار گزارش‌شده توضیح دهند و همچنین اجرای حکم مکرمه ابراهیمی و افراد دیگری را که به این مجازات محکوم شده‌اند لغو کنند».
ایران عضو کنوانسیون جهانی حقوق شهروندی و سیاسی‌ست. در بند ششم این کنوانسیون تصریح شده است که «در کشورهایی که هنوز مجازات اعدام لغو نشده، این حکم تنها باید در مورد خطرناک‌ترین جنایت‌ها به اجرا گذاشته شود». همچنین در بند هفتم این کنوانسیون آمده است: «هیچ کس نباید مورد شکنجه یا مجازات و رفتاری غیرانسانی یا تحقیرکننده قرار گیرد».

-------------------------
رئيس دادگسترى قزوين براى اداى توضيح در مورد سنگسار تاکستان به تهران احضار شد


اعتماد : مقامات عالى قوه قضائيه قصد دارند براى جلوگيرى از اجراى خودسرانه حکم سنگسار «مکرمه» زنى که به جرم زناى محصنه 11 سال است در زندان به سر مى برد او را از تاکستان به زندانى در تهران انتقال دهند.

شايع شده هم جرم مکرمه که جعفر نام دارد پنجشنبه هفته گذشته در روستايى به نام «اقچه» در تاکستان سنگسار شده است.آيت الله هاشمى شاهرودى دو هفته پيش دستور توقف اجراى حکم سنگسار مکرمه و جعفر را صادر کرده بود. روز گذشته رئيس دادگسترى قزوين براى اداى توضيح به تهران احضار شد. بنا بر اخبار رسيده وى در اين جلسه عنوان کرده است اطلاعى از اجراى حکم نداشته و قاضى اجراى احکام تاکستان خودسرانه اين اقدام را انجام داده است.
----------------------------
جعفرکیانی سنگسار شد

Sun / 08 07 2007 / 18:30

جعفر کياني که به اتهام زناي محصنه با مکرمه ابراهيمي به سنگسار محکوم شده بود و قرار بود دو هفته پبش همراه وي در بهشت زهراي تاکستان سنگسار شود، سنگسار شد
میدان - اخبار موثق حاکي از آن است که پنجشنبه گذشته، جعفر کياني، مردي که به اتهام زناي محصنه با مکرمه ابراهيمي به سنگسار محکوم شده بود و قرار بود دو هفته پبش همراه وي در بهشت زهراي تاکستان سنگسار شود، سنگسار شده است.

به گزارش خبرنگار "ميدان زنان"، برخي از منابع از سنگسار وي در ملاءعام خبر داده اند.

اين در حالي است که اجراي حکم سنگسار در مورد مکرمه و جعفر پس از عکس العمل گسترده فعالان جنبش زنان و کنشگران حقوق بشر در ايران و جهان، دو هفته پيش و يک روز مانده به اجرا به دستور رييس قوه قضاييه متوقف شده بود و انتظار مي رفت رسيدگي مجددي نسبت به اين پرونده صورت گيرد.

گفتني است پس از انتشار وسيع خبر مجکوميت اين مرد و زن به سنگسار و فراهم آمدن مقدمات اجراي آن، مسئولان قضايي در سطوح مختلف اصل صدور اين حکم يا اجراي آن را تکذيب کرده بودند.

هنوز اطلاع دقيقي از آخرين وضغيت قضايي مکرمه ابراهيمي که در زندان چوبين قزوين به سر مي برد در دسترس نيست و وکلاي داوطلب وي عليرغم مراجعات مکرر موفق به خواندن محتويات اين پرونده نشده اند. سعيد اقبالي، يکي از وکلاي مکرمه ضمن ابراز نگراني از وضعيت وي به خبرنگار "ميدان" گفت: مسئولان دادسراي تاکستان و قاضي پرونده همچنان قصد اجراي حکم را دارند.

بر طبق شنيده ها، حدود 13 سال پيش مکرمه و جعفر پس از ازدواج با يکديگر، صاحب فرزندي شده اند که اکنون 11 سال دارد اما قاضي پرونده ازدواج اين دو تن را قبول نکرده و رابطه آنها را براساس علم خود زنا تشخيص داده است.





0 Comments:

Post a Comment

<< Home