Saturday, September 15, 2007

ميزان تحقق مصوبات دولت در قزوين آذربایجان



ميزان تحقق مصوبات دولت در قزوين آذربایجان؛

استاندار : 77%

معاون استاندار: 84%

نمايندگان 10% تا 20%

مردم: صفر در صفر درصد!




میللی شورا- جمعه 23 شهريور 1386:نواندیش: با گذشت بیش از یک‌سال از سفر رییس جمهور به استان قزوین هنوز آمار دقیقی در خصوص میزان تحقق مصوبات سفر رییس جمهور ارایه نشده است؛ به گونه‌ای که در آخرین اظهارنظر در خصوص میزان تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری، استاندار قزوین از اجرایی شدن ۷۷ درصد این مصوبات خبر داد.

سید احمد نصری، در مراسم افتتاح سالن ورزشی بانوان در بویین‌زهرا با اعلام این خبر بیان کرده بود که منتقدان دولت چشم‌های خود را بر تحولات مثبت انجام شده به ویژه در زمینه تحقق مصوبات سفرهای استانی رییس‌جمهور بسته‌اند؛ این در حالی است که وی پیش از این در اردبیهشت ماه سال جاری از اجرایی شدن ۸۴ درصد از مصوبات سفر رییس جمهور به استان خبر داده بود.

اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود؛ چرا که دو ماه پس از آن معاون عمرانی استاندار قزوین، میزان اجرایی شدن این مصوبات را ۸۵ درصد عنوان کرده و گفته بود که منتقدین نباید حرف‌های یک سال گذشته را در خصوص اجرایی نشدن مصوبات هیات دولت تکرار کنند.

محمدصادق پورمهدی، همچنین پس از دیدار مقامات استان با رییس جمهور، در خصوص پیگیری مصوبات استانی هیات دولت، میزان تحقق مصوبات را نزدیک به ۸۰ درصد اعلام کرد و در عین حال افزود: سیداحمد نصری، استاندار قزوین، در آینده‌ای نزدیک با برگزاری مصاحبه‌ مطبوعاتی به ارایه جزییات بیشتر مذاکرات مطرح شده و ابهامات پیرامون مصوبات سفر رییس جمهور خواهد پرداخت.

اما با برگزار نشدن این جلسه، اکنون ابهام در خصوص میزان دقیق اجرایی شدن مصوبات سفر دکتر محمود احمدی‌نژاد و هیات دولت به استان قزوین ادامه دارد.

از سوی دیگر محمد علیخانی، نماینده‌ مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، نسبت به ارایه آمار متناقض در زمینه میزان تحقق مصوبات سفر استانی دولت انتقاد کرد و گفت: بارها شاهد ارایه آمار ضد و نقیض از سوی مسوولان استان قزوین در این زمینه بوده‌ایم؛ در حالی که می‌توان به طور دقیق و علمی، میزان پیشرفت طرح‌های مصوب را تعیین کرد.

وی با بیان این نکته که آمارهای اعلام شده منعکس کننده واقعیات نیست، بیان کرد: به نظر می‌رسد که تنها ۱۰ درصد از مصوباتی که اعتبار آنها از محل سفر رییس جمهور باید اختصاص می‌یافت، محقق شده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی از طرح افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی آبیک، گازرسانی به روستاهای استان، راه‌اندازی شهر صنعتی آبیک، سد بالاخانلو و طرح‌های مرتبط با حوزه راه و ترابری به عنوان مهمترین مصوبات تحقق نیافته سفر رییس‌جمهور به استان نام برد و گفت: در مورد مصوبات اجرایی نیز مشخص نشده که منابع مالی مربوط به منابع استانی است یا به صورت مستقیم از منابع و اعتبارات سفر رییس جمهور اختصاص یافته است.

وی در عین حال پیشرفت مصوبات سفر رییس جمهور در بخش تربیت‌بدنی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: عدم هماهنگی مدیران استان باعث شده تا نتوانیم در خصوص جذب اعتبارات سفر، به‌موقع و مطلوب عمل کنیم.

سیدمحمد حسن ابوترابی، دیگر نماینده‌ مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه از عدم اختصاص ۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور به استان خبر داد و به ایسنا گفت: منابع مالی این مصوبات هنوز به طور مشخص تعیین نشده، با این حال پیشرفت بقیه‌ مصوبات به طور نسبی خوب و قابل دفاع است.

همچنین قدرت‌الله علیخانی، نماینده‌ مردم بویین زهرا نیز در مجلس نیز میزان تحقق مصوبات سفر رییس جمهور را ۲۰ تا ۳۰ درصد ‌دانست و به خبرنگار ایسنا گفت: هنوز پروژه‌های بزرگ و اساسی مصوب این سفر به مراحل اجرایی نرسیده است.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home